As a way of continuing our programming while the physical space is closed in accordance with COVID-19 regulations, the OAS AMA | Art Museum of the Americas has created a new virtual exhibition program titled #AMAatHome, whose aim is to present to our audiences with the content that would otherwise be available both within and beyond the walls of the physical museum. 

To this end, #AMAatHome uses four social media platforms as museum walls: Facebook, Instagram, Twitter and YouTube. The curatorial process is challenged by the limitations of each platform, and enhanced by the opportunities that are not available in the physical museum. This sort of social media exhibition allows the AMA to reach not only the audience that may visit the museum in person to the degree that they are able to, but to also reach a worldwide audience that may never enter the physical museum, whether due to geographic location, disability, or any number of other factors.       

 #AMAatHome features exhibitions, curated to experience daily content related to a particular exhibition, including images, text, videos, and social interaction.

 The AMA, the Permanent Mission of Canada to the OAS, and the Embassy of Canada in the United States have been working on the exhibition, Together: 30 years of Canada at the OAS, which was planned to open at the Embassy of Canada in May, but has been postponed until next year. Taking advantage of this exhibition, AMA and the Permanent Mission, with the support of the Canada Council for the Arts, launch the exhibition as an #AMAatHome program. 

 
Virtual exhibtion tour


On January 8, 1990, after 28 years as an observer, Canada became a member of the Organization of American States (OAS). Since joining the OAS in 1990, Canada has made significant contributions to the OAS’s collective achievements, including through the establishment of the Inter-American Democratic Charter, the adoption of the Social Charter of the Americas. Throughout this period, Canada has been a steadfast partner in the advancement of human rights, gender equality, and democracy, all the while working to strengthen the OAS as an institution so that it may play an effective and constructive role as the premier multilateral forum in the hemisphere.

Curated by Pansee Atta, this exhibition is comprised of pieces of AMA’s permanent collection donated to the AMA by the Canada Council for the Arts. The pieces respond to the core issues that Canada prioritizes at the OAS, such as human rights, inclusion, gender equality, and democracy, with an added emphasis on Indigenous issues and climate change, featuring artists such as Daphne Odjig, Rita Letendre, Joyce Wieland, Pierre Ayot, Victoria Mamnguqsualuk, Jackson Beardy, K.M. Graham, Suzy Lake, and John Greer. 


Dans l’optique de continuer à offrir sa programmation malgré la fermeture de ses locaux physiques pour respecter les directives liées à la COVID-19, l’Art Museum of the Americas (AMA) de l’Organisation des États américains (OEA) a créé une nouvelle exposition virtuelle intitulée #AMAchezsoi. Le but est de présenter au public du contenu qui ne serait autrement pas accessible, tant à l’intérieur qu’à l’extérieur des murs du musée physique. 

Pour ce faire, #AMAchezsoi utilisera quatre plateformes de médias sociaux différentes, à la manière des quatre murs du musée, en tirant profit des caractéristiques et des utilisateurs propres à chacune. Ces plateformes sont Facebook, Instagram, Twitter et YouTube. Le processus de commissariat est complexifié par les limites de chaque plateforme, mais aussi bonifié par différentes possibilités que n’offre pas le musée physique. Ce genre d’exposition sur les médias sociaux permet à l’AMA de rejoindre non seulement des gens qui pourraient normalement visiter le musée, mais aussi d’atteindre un public mondial qui n’aurait autrement jamais mis les pieds dans le musée, en raison de contraintes géographiques, de handicaps, ou d’autres facteurs.

#AMAchezsoi présente des expositions, organisées pour découvrir le contenu quotidien d'une exposition en particulière, y compris des images, du texte, des vidéos et des interactions sociales.

L’AMA, la Mission permanente du Canada auprès de l’OEA et l’ambassade du Canada aux États-Unis ont travaillé ensemble sur l’exposition Ensemble : les 30 ans du Canada à l’OEA, qui devait s’ouvrir à l’ambassade du Canada au mois de mai, mais qui a été reportée à l’année suivante. C’est pour tirer profit de cette exposition que l’AMA et la Mission avec le soutien du Conseil des Arts du Canada ont lancé l’exposition dans le cadre d’un programme #AMAchezsoi.

Le 8 janvier 1990, après 28 ans à titre d'observateur, le Canada est devenu membre de l'Organisation des États américains (OEA). Depuis son adhésion à l'OEA en 1990, le Canada a apporté une contribution importante aux réalisations collectives de l'OEA, notamment par l'établissement de la Charte démocratique interaméricaine, l'adoption de la Charte sociale des Amériques et l'élaboration d'une Déclaration sur la sécurité dans le Amériques. Tout au long de cette période, le Canada a été un partenaire inébranlable dans la promotion des droits de la personne, de l'égalité des sexes et de la démocratie, tout en s'efforçant de renforcer l'OEA en tant qu'institution afin qu'elle puisse jouer un rôle efficace et constructif en tant que principal forum multilatéral l'hémisphère. 

Organisé par Pansee Atta, l’exposition se compose d’œuvres de la collection permanente de l’AMA, offertes par le Conseil des arts du Canada. Ces œuvres répondent à des enjeux cruciaux que le Canada priorise à l’OEA, soit les droits de la personne, l’égalité des genres et la démocratie, avec un accent supplémentaire sur les droits des autochtones et le changement climatique mettant en vedette des artistes tels comme Daphne Odjig, Rita Letendre, Joyce Wieland, Pierre Ayot, Victoria Mamnguqsualuk, Jackson Beardy, K.M. Graham, Suzy Lake, and John Greer.
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